Follower(s)

Monday, August 22, 2011

Hai , Hai !

  




  Hai , assalammualaikum , Saya NS ( Nabila Suhaimi) hihi , panggil saya , NS kay ? hihi . Saya dah lama tak update blog sebab saya excited beli baju dan / tunggu result Trial PMR . h pehh ah . , memang excited gila ah , Result Trial , tak dapat semua , tapi memang pehhhhh , wa cakap lu , memang peehh peh  , tak reti nak cakap macam mane . macam sejarah akan berulang , dulu masa UPSR trial dapat 1A 4B , last dapat 5A , adakah senario yang lepas akan berulang , mungkin ? atau tidak ? anda ada masa 60 saat ...... 50..40..25..1 ... mungkin :') 




  Hai , sejarah , Sejarah .. jangan lah hampa kan hati aku , B pon jadilah . okay Sejarah ? dan cikgu sejarah . hihi . okay , ,  pasal Raya okay ? start dari malam 20/08/11 dah malam terakhir , malangnya aku tak boleh menikmati malam yang pertama , kedua dan ketinga . tsk tsk . tapi , tapi insyaAllah  malam keempat aku akan menikmati , indah nya malam Allah :') okay , puasa cukup tak ni ? kalau puasa penuh alhamdullilah . Raya raya jugak , pekse Trial SPM jangan lupa . tetiba jee masuk SPM . kejadah ape lah . hihi . 




  Start . 


 Mersing-Kulai-Senai-Tampoi-Kulai-Mersing . 


  Dari Mersing dah excited dah ni , yeaa yeaa hari ni nak beli baju raya , kasut raya .. sumee ah . hari ni nak tengok Iqbal dengan Ikmal :'D  . hehe , okay , dalam kereta saya tak tido saya teman ibu saya bawak kereta , ayah saya tak ikut sebab dia keje , hihi . lepas tu sampai dekat rumah aunty , lepas tu rehat 10 minit jeee , naik kereta pegi lah ke angsana , astanghfirullahhalazzim , ramai nya hamba Allah , dari Perlis ke Kota Kinabalu semua nya berkumpul kat situ . Kereta dah macam ulat . hon sana hon sini . apee ni ? tak reti sabar ke kete belakang ni ? memang semua kereta tak reti sabar . 


  
  Lepas tu pegi Summit , beli kasut , kat situ pon ramai , saya pegi Summit sbb ada kad offer + ada offer untuk birthday saya , apa lagi borong ah , sampai 5 pasang saya bedal . tapi , masyaAllah , nak try kasut pon susah , tonggeng sikit langgar orang , cari pot lain , tonggeng jugak , langgar orang lagi , cukup tak untuk menggambarkan yang ramai gila kaum hawa mencari kasut ? Tape lah sikap sabar diperlukan kat sini . memang perlu .  Lepas tu cari baju semua , lepas tu rasa nya 5 jam duduk dalam Angsana . pukul 12 sampai 5 lebih . ambekk , tak macam nak terkeluar urat kaki saya . 




 Saya berbuka dalam kete , lagi satu masalah jem . saya memang dah masak sangat dengan keadaan nak berhari raya . dah lah buka dalam kete , ibu jalan sikit , tumpah air , jalan sikit tumpah . dah macam mane , tak kan saya nak takung air dalam mulut kan ? hihi , ibuuuu saya sayang ibu <3 . then , sampai rumah , saya makan nasi Ayam . itu pon nak kena cite ke ? okay , baca je lah kan . kalau rasa dah bosan stop je lah . tak marah :') 




 So here , ada something yang saya nak share untuk orang yang nak nampak kurus dan tinggi , 


 1 - Selain daripada memakai kasut tumit tinggi yang mungkin membuatkan anda jatuh terlentang dan sakit kaki ataupun memakai kasut daripada  Giraffe  anda mungkin boleh cuba tip yang mudah ini. 


2 - Tips mudah untuk nampak lebih tinggi dan slim adalah dengan memakaibaju dan seluar yang sama warna. Warna yang senada terutamanya warna hitam /gelap anda membuatkan ilusi anda nampal lebih tinggi dan kurus. TAPI INGAT, jangan pula nak mencuba memakai baju dan seluar satu warna  berwarna terang dan meriah seperti merah kerana kemungkinan anda akan nampak seperti ingin pergi ke konsert Elton John. 


 3 - Jika anda memakai tali pinggang, elakkan daripada memakai tali pinggang yang berwarna kontra daripada baju dan seluar.Jika memakai tali pinggang yang berwarna kontra, ia akan menyebabkan seperti ada dua bahagian; iaitu bahagian bawah dan bahagian atas. Ia menyebabkan kaki anda nampak lebih pendek dan seterusnya anda akan kelihatan rendah!







ni tinggi tak ? hihi 


- Bell (NS/Nabila Suhaimi)

No comments:

Post a Comment