Follower(s)

Monday, February 28, 2011

Sopan susah ke ?

Manusia ni memang di lahirkan untuk ke dunia untuk bersopan santun kepada semua makhluk ciptaan Allah .


Aku ? sopan kea ? aku tak . tapi  kadang kadang aku sopan . aku jadi sopan  bila orang lain sopan dengan aku . sopan means , cakap lemah lembut , faham keadaan dan paling penting hormat menghormati . tapi tak semua yang ada dekat atas bumi ni semua ada sikap sikap macam tuuu  kot . dan aku pon tade lah semua . orang okay dengan aku , aku okay dengan sesiapa yang sopan dengan aku . maaf lah ayat tunggang terbalik . hehehehe .



bila kita jadi tak sopan ? bilaaaa ? okay , bila kita ada  geng . contoh nyaaa , bila dekat tapak perhimpunan kan  , ada lah satu geng yang duduk dekat belakang belakang . lepas tu .

- ketawa kuat kuat sampai pengawas naik menyampah .

- menjadi mengada ngada bila ada lelaki hensem kena amik hadiah .

- bising dan memkak sehingga  aku rasa nak sumbat stokin kat dalam mulut dia .

- tak hormat orang sebelah langsung ! .


ada sesiapa terasa ? adee ke tak ? kalau terasa bagus lah . aku harap berubah lah kan . ni masalah nye tak terasa tuu . itu yang menjadi masalah nye . menyampah ! menyampah sangat . (ini bukan sesi meluahkan perasaan) .




bini arwah pak ngah aku . Al-Fatihah .


aku harap semua orang bersikap sopan , sopan macam aku . eeuuwww , hak tuihhh . konon lah aku ni sopan sangat . tengok ahh bukti . hehehehehehe 


sorry .




Bell

No comments:

Post a Comment