Follower(s)

Friday, July 29, 2011

Puasa .

Hello and assalammuaikum .


  Hari ni , 29 July , esok 30 , esok 31 , esok lagi ! Ramadhan . ehhh , /cepat cepat , lepas tuuu tak lama lagi trial . amboi , berberkat berkat nampak nyaaaaa ,  okay , saya nak sambut puasa kat rumah atok . tapi ibu macam tak nak pergi jee . nak merajuk . nak sambut puasa dengan atok . lama tak jumpa atok . rinduu nye kat atok . atok dah call banyak  kali suh datang  . tapi tak datang datang . atok mesti sedih :/ nak pegi JB . nak balik JB .



  Dulu kalau awal Ramadahan , masa umur 6 tahun bersemangat nak bangun sahur , sampai saya bangun dulu sebelum ibu . ibu bangun bangun tengok saya dah ada kat meja makan . tunggu jee . amboi , nampak sangat nipunyaa , saya bersemangat sangat nak puasa hari pertama . sebab hari pertama mesti berbuka meriah . hihi . mesti beli banyak banyak dekat bazar . macam perut boleh muat gajah sekor . nak makan selera banyak . haishhh , perut ketika puasa . nanti dah bukee makan sikit jugak . nanti nak pegi toilet , melabur saham . haha . budak kecik .


   Lepas tuu , dulu salu ikut ibu g Solat Terawih , solat terawih kan kena buat at least 8 rakaat ? haha . masa darjah bape entah , baru first time ikut . siap cakap . ' eeee , berapa banyak kali nak semayang ni ? Nabi kata Semayang 5 kali sehari jee , ni dah banyak kali ni buuuuuu , penat lah . Imam tu baca lambat' . pastu mak cik mak cik yang ada di sekitar saya semua ketawa . apa lah budak kecik comel montel ni . haha . ibu menanggung malu buat seketika . hihihihihihihi . first timee kan . kira alhamdullilah lah saya nak pegi solat . kan ?


  Dulu selalu ponteng puasa psss , orang kata syaitan kena Ikat , ni sayaitan mana terlepas menghasut aku suh bukak puasa . aiiiseyyman .  . hihi . ibu kan kadang kadang tido . masa duluuuuu kay , masa darjah 1,2,3 . 4 dah puasa penuh . kalau ibu abah tido petang salu curi curi minum air . hihi . budak nakal mmg gini . kalau nak curi curi minum air mesti bukak freezer slow slow , takut ibu dengar . kang kalau ibu dengar kena marah . kadang kadang tengok adik 4 tahun tak puasa , dia makan meggie depan depan . mana boleh tahan . sampai nagis nangis nak , mengaruk . last last ibu bagi jugak . tapi ibu kata . ' nanti orang dah buka , jangan duduk sekali! ' . saya jawab balik ' elehh , tak kesah pon ' . haha . kurang hajar betol saya , masa kecik kecik . otak tak matang serta kebudakkan .



   Btw , Dah nak Trial PMR . aishhh . saya tengah gementar sikit jee , tapi watcool  jee macam tade ape ape jadi . haha . budak cool mmg gini . kang dah nak pekse baru  tergedik gedik . haaa , menyesal tak sudah . doakan lah saya untuk Trial ni . orang kata , Trial ni lagi susah dari pekse sebenar kan ? so , trial yang kena buat betol betol . okay HOICHIKK ! --> tak tawu lah bahasa Korea ni betol ke tak . hentam kromo jeeeeeeeeeeeeeee . hihi . btw , BOF saya dah tengok sampai episode 4 . jun pyo hensem , ji hoo tak . haha . bayang kan 1 episode 1 jam setengah . boleh mati ---------------...............---------------




From mee , and my Family :)


No comments:

Post a Comment