Follower(s)

Monday, August 15, 2011

Saya dah 15 tahun .


Hello and assalammualaikum , 



   First , Saya dah 15 tahun , alhamdullillah Allah masih memberi saya nyawa serta peluang mengenal erti hidup . Yeaayyyh ! saya tak kisah birthday tahun ni agak suram namun bermakna . Terima kasih bagi yang wish semua tu . saya sayang awak semua kay ? dari hujung kaki sampai hujung rambut mkay ? okay leechhiuuuu so much . okay kini saya perlu lebih matang dalam kehidupan saya bukan lagi budak hingusan yang berumur 14 tahun , selamat jalan 14 tahun .  Saya perlu tempuh banyak lagi dugaan hidup . 


  Dari kecil sampai sekarang , perangai saya tak pernah matang sepenuhnya , ehh , kebudak budakkan itu comel mkay ? yeeaa , banyak lagi perkataan baru yang saya perlu belajar dari abang abang serta kakak kakak saya yang saya sayangi . banyak lagi ranjau hidup yang perlu saya kaji . ewwwaahh , ayat cannot go . ayat matang tak ? hihi . saya memang tak boleh nak jadi matang




ini saya masa darjah 6 kee form 1 . saya tak ingat .



  Orang kata muka saya nampak matang , tapi kenyataan nya perangai tak . cubalah tanya siapa siapa yang kenal dengan saya secara lebih mendalam , dia orang kenal siapa saya . ceehhhhhhhhhh , . dulu masa kecik kecik saya selalu menangis kalau tak dapat ambik gambar . masa kecik kecik lagi dah suka amek gambar ni kan pulaa dah besar gedabak ni kan ? Kalau album dekat rumah ni , gambar saya paling banyak . adik adik saya semua jeles . hihihi . tu lah untung nya jadi anak first . 


  Masa tadika , saya aktif , saya masuk macam macam pertandingan sampaikan saya wakil negeri johor untuk pertandingan menyanyi . hihi . hebat kan saya . masa tu saya nyanyi lag Sri Mersing . tak nak citee lah dapat number berapa sebab dapat saguhati jee , ada ke patut saya terrrrrrrrrrbatuk masa tengah nyanyi . okay , saya demam kay masa tu . Lepas tu , darjah 1 , saya seorang yang berani . saya tak lembik macam budak budak lain , yang suruh mak dia orang teman masa dalam kelas lepas tu masa rehat sampai balik . saya berdikari . saya happy masa tu sebab dapat pakai baju baru , kasut baju , beg baru dan segala macam tu lah . 

 Lepas tu darjah 6 , saya dapat 5 A UPSR , ermmm PMR ? haa tak tawu lagi lah kan . Saya happy , abah saya datang lepas tu dia tengok saya ambik piala , ehemm , paling tak boleh blah , saya dapat anugerah sahsiah terpuji . hahahahahaha "". cikgu tu rabun agak nya . hihi .   saya baik kot masa darjah 6 tu . sebab tu sampai dapat anugerah gitu sekali . Masa form 1 dengan form 2 muka saya penuh jerawat comel . mengapakah ? cikgu kata , biasa lah tuu , umur macam awak ni normal lah , dulu saya lagi teruk , tapi tengok sekarang muka saya dah licin kan ? . 


Ape - ape pon . SAYA NAK TINGGI  YA ALLAH .



  Naik jee form 3 , muka saya dah elok .hihihihi . sebab saya tengok iklan kat tb pasal jenama tu lah inilah , saya pon cubalah Garnier . try lah . insyaAllah berkesan :') Setakat situ jeee hidup yang saya layari . sepanjang umur 15 tahun ni , saya kenal banyak orang , orang yang buat saya gembira , orang yang buat saya rasa jatuh cinta , orang buat saya nangis , orang buat saya rasa geram dll. Saya tawu hidup ni berharga , bukan sekadar berharga namun sementara . saya tahu saya ada menyakitkan hati ramai orang , saya mohon maaf dari hujung rambut hingga huju kaki . saya hanya manusia biasa yang sering alpa dengan keindahan dunia dan sering lalai dalam menjalankan tanggungjawab sebagai umat Allah SWT .





15 tahun . 




  oopppss , btw , hari pertama trial , baikk punyaaaaaaaaaaaaaa <3 Wish me more luck . 


No comments:

Post a Comment